Saturday 15 June 2013

new CHAPTER in my life...:')

satu episod kehidupan setengah tahun telah aku lakonkan... aku hanyalah pelakon yang melakonkan watak aku dalam cerita hidup aku... at all, Allah had plans everything the best for me...


bemula detik ini, aku secara rasminya bergelar pelajar pra-u kat smk saas, kajang. yea.. aku tahu banyak yang tanya kenapa nak pilih f6..? tak apply upu ke..?, tak dapat matrix ke...? asasi tak dapat ke..? taknak amik diploma ke..? dear questionners, i dont even have any answer for that... as for me, aku rasa mungkin ini jalan aku.. aku yakin, rezeki Allah ada kat mana2... mungkin bukan masa nye aku bergelar pelajar universiti... tapi, aku lebih suka jalan yang aku pilih sekarang... mungkin, ada yang malu menyarung kembali baju sekolah selepas beberapa bulan meninggalkan alam persekolahan.. yea, aku pernah rasa benda yang sama jugak... tapi, aku tepis perasaan tue jauh2... doaku... Allah, ikhlaskan hati aku untuk masuk form 6 niey..






back to alam sekolah.. bermula rutin aku setiap pagi untuk bangun dan bersiap ke sekolah.. naik bas rapid... betapa lamanya aku tinggalkan kenangan tunggu bas setiap pagi untuk ke sekolah.. and now, im back as usual.. sekolah baru, suasana baru, tempat baru, masa belajar baru, cikgu baru, kawan baru dan lama, dan aku mesti mencipta kenangan baru kat sini... mula2 masuk kelas, sungguh... aku terasa sangat janggal untuk berada dalam kalangan mereka... terima kasih untuk semua yang melayan aku sebaiknye pada hari pertama aku... dear friends, please be nice to me... 


jujurnya, banyak masalah yang aku hadapi sebelum aku bergelar pelajar pra-u secara rasminya... kena tendang mcm bola... pergi sini sana, call sini sana... hingga satu masa aku sendiri hampir putus asa untuk teruskan niat yang selama niey aku inginkan... at last, usaha aku tak sia2... 






time for study hard... kena selalu ingatkan diri sendiri... this is not a honeymoon time... dear myself, please be strong... kuatkan semangat... everything will be okay then... jangan dgr kata2 mereka yang putuskan semangat awak... langkahlah kedepan dengan rasa yakin awak boleh... In shaa Allah...

No comments:

Post a Comment

~ Assalamualaikum...
~ Tinggalkan kOmen anda kt sini yea???
~ Terima kasih..